{"id":9332,"date":"2022-03-30T15:33:38","date_gmt":"2022-03-30T07:33:38","guid":{"rendered":"https:\/\/ourpcb.pl\/?p=9332"},"modified":"2022-03-30T15:33:41","modified_gmt":"2022-03-30T07:33:41","slug":"zaplon-cdi","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/ourpcb.pl\/zaplon-cdi.html","title":{"rendered":"Zap\u0142on CDI: System zap\u0142onu z szybkim \u0142adowaniem dla silnik\u00f3w o du\u017cej pr\u0119dko\u015bci obrotowej"},"content":{"rendered":"\n

Mimo \u017ce \u015bwiat przestawia si\u0119 na samochody i silniki elektryczne, silniki gazowe nadal stanowi\u0105 istotn\u0105 cz\u0119\u015b\u0107 wsp\u00f3\u0142czesnych maszyn i nie znikn\u0105 w najbli\u017cszym czasie. Jednym z kluczowych element\u00f3w tych silnik\u00f3w, zw\u0142aszcza wysokoobrotowych, jest uk\u0142ad zap\u0142on CDI.<\/p>\n\n\n\n

Je\u015bli Tw\u00f3j projekt wymaga zastosowania silnika gazowego, musisz wiedzie\u0107, jak wykona\u0107 uk\u0142ad zap\u0142on CDI, aby mo\u017cna go by\u0142o \u0142atwo zaprojektowa\u0107 na p\u0142ytce drukowanej, oraz jak on dzia\u0142a. Poni\u017cej szczeg\u00f3\u0142owo om\u00f3wili\u015bmy te zagadnienia, wi\u0119c zajrzyj do nas! Urz\u0105dzenie to jest do\u015b\u0107 powszechne w motocyklach, gdzie mo\u017cna je znale\u017a\u0107 pod siedzeniem. \u00a0<\/p>\n\n\n\n

Spis tre\u015bci<\/p>\n\n\n\n

Co to jest zap\u0142on CDI?<\/p>\n\n\n\n

Jak dzia\u0142a system CDI?<\/p>\n\n\n\n

Budowa zap\u0142onu z roz\u0142adowaniem kondensatora<\/p>\n\n\n\n

R\u00f3\u017cne rodzaje zap\u0142onu CDI<\/p>\n\n\n\n

Zalety CDI<\/p>\n\n\n\n

Wady CDI<\/p>\n\n\n\n

Jak zbudowa\u0107 skrzynk\u0119 CDI?<\/p>\n\n\n\n

sprawdzi\u0107 zap\u0142on CDI?<\/p>\n\n\n\n

rozwi\u0105za\u0107 problem z systemem CDI?<\/p>\n\n\n\n

Podsumowanie<\/p>\n\n\n\n

Co to jest zap\u0142on CDI?<\/strong><\/h2>\n\n\n\n

CDI (Capacitor Discharge Ignition), znany r\u00f3wnie\u017c jako brain box, pulse pack lub igniter box, jest czarn\u0105 skrzynk\u0105, kt\u00f3ra stanowi rdze\u0144 uk\u0142adu zap\u0142onowego. Jej zadaniem jest sterowanie wtryskiwaczami paliwa i \u015bwiecami zap\u0142onowymi, aby zapewni\u0107 p\u0142ynn\u0105 prac\u0119 silnika. Najcz\u0119\u015bciej spotyka si\u0119 go w ma\u0142ych silnikach, takich jak kosiarki do trawy, pi\u0142y \u0142a\u0144cuchowe, motocykle i silniki rower\u00f3w terenowych ATV. Posiadaj\u0105 go r\u00f3wnie\u017c niekt\u00f3re samochody i samoloty z nap\u0119dem turbinowym.  <\/p>\n\n\n\n

\"\"\/<\/figure>\n\n\n\n

\u0179r\u00f3d\u0142o: Wikimedia Commons.<\/em><\/p>\n\n\n\n

Zap\u0142on tyrystorowy jest ulepszeniem zap\u0142on IDI (Inductive Discharge Ignition), poniewa\u017c ma kr\u00f3tszy czas \u0142adowania, co czyni go idealnym rozwi\u0105zaniem dla silnik\u00f3w pracuj\u0105cych z du\u017c\u0105 pr\u0119dko\u015bci\u0105. \u00a0<\/p>\n\n\n\n

Jak dzia\u0142a uk\u0142ad CDI?<\/strong><\/h2>\n\n\n\n

Podstawowym elementem uk\u0142adu CDI jest kondensator, przez kt\u00f3ry przep\u0142ywa pr\u0105d, szybko gromadz\u0105c \u0142adunek. Ta energia jest pompowana do cewek zap\u0142onowych w odpowiednim momencie, aby zwi\u0119kszy\u0107 wydajno\u015b\u0107 energetyczn\u0105 iskry i spowodowa\u0107 zap\u0142on silnika.<\/p>\n\n\n\n

Z bardziej technicznego punktu widzenia, urz\u0105dzenie pobiera dwa napi\u0119cia wej\u015bciowe, jedno z alternatora, a drugie z cewki zap\u0142onowej. Alternator dostarcza wysokie napi\u0119cie (100-200 V pr\u0105du zmiennego), natomiast cewka odbieraj\u0105ca dostarcza impuls niskiego napi\u0119cia (10-12 V pr\u0105du zmiennego).<\/p>\n\n\n\n

Kondensator mo\u017cna \u0142adowa\u0107 tylko pr\u0105dem sta\u0142ym, wi\u0119c pr\u0105d zmienny o wysokim napi\u0119ciu jest prostowany, a uzyskany pr\u0105d sta\u0142y trafia do kondensatora wysokonapi\u0119ciowego.<\/p>\n\n\n\n

Niskie napi\u0119cie z cewki odbiorczej nap\u0119dza prostownik sterowany krzemem (SCR), kt\u00f3ry pomaga roz\u0142adowa\u0107 \u0142adunek wysokonapi\u0119ciowy zgromadzony w kondensatorze. \u0141adunek ten trafia do uzwojenia pierwotnego cewki zap\u0142onowej. Dlatego SCR dzia\u0142a jako obw\u00f3d wyzwalaj\u0105cy lub cewka impulsowa.  <\/p>\n\n\n\n

\"\"\/<\/figure>\n\n\n\n

Cewka zap\u0142onowa<\/em><\/p>\n\n\n\n

\u0179r\u00f3d\u0142o: Wikimedia Commons.<\/em><\/p>\n\n\n\n

Tworzenie iskier wymaga wysokiego napi\u0119cia, a uk\u0142ad CDI dostarcza t\u0119 moc szybko i w kr\u00f3tkim czasie \u0142adowania. Cewki zap\u0142onowe dzia\u0142aj\u0105 jak transformatory step-up. Gdy \u0142adunek wysokiego napi\u0119cia z kondensatora dotrze do tego punktu, cewka zwi\u0119ksza go do wielu kilowolt\u00f3w, a nast\u0119pnie przesy\u0142a do \u015bwiecy zap\u0142onowej.  <\/p>\n\n\n\n

Budowa zap\u0142onu z roz\u0142adowaniem kondensatora<\/strong><\/h2>\n\n\n\n

CDI sk\u0142ada si\u0119 z wielu cz\u0119\u015bci, z kt\u00f3rych wszystkie s\u0105 zintegrowane z uk\u0142adem zap\u0142onowym. Nale\u017c\u0105 do nich nast\u0119puj\u0105ce elementy:  <\/p>\n\n\n\n

Ko\u0142o zamachowe i stojan<\/strong><\/h3>\n\n\n\n

Ko\u0142o zamachowe CDI sk\u0142ada si\u0119 z du\u017cego, sta\u0142ego magnesu w kszta\u0142cie podkowy zwini\u0119tej w okr\u0105g. Jego zadaniem jest obracanie wa\u0142u korbowego. Z drugiej strony, stojan to p\u0142ytka, na kt\u00f3rej znajduj\u0105 si\u0119 wszystkie zwoje drutu niezb\u0119dne do w\u0142\u0105czania cewki zap\u0142onowej, obwodu \u0142adowania akumulatora i \u015bwiate\u0142.  <\/p>\n\n\n\n

Cewka \u0142aduj\u0105ca<\/strong><\/h3>\n\n\n\n

Jak sama nazwa wskazuje, cewka ta s\u0142u\u017cy do \u0142adowania i wytwarza napi\u0119cie 6 V, kt\u00f3re s\u0142u\u017cy do \u0142adowania kondensator\u00f3w. Jest ona cz\u0119\u015bci\u0105 stojana i wytwarza energi\u0119 elektryczn\u0105 na podstawie ruchu ko\u0142a zamachowego. Energia ta jest nast\u0119pnie przekazywana z kondensator\u00f3w do \u015bwiecy zap\u0142onowej w celu zap\u0142onu paliwa.  <\/p>\n\n\n\n

Czujnik Halla<\/strong><\/h3>\n\n\n\n

Zadaniem czujnika Halla jest pomiar efektu Halla, czyli chwilowej zmiany biegun\u00f3w magnesu w kole zamachowym. Pami\u0119taj, \u017ce ko\u0142o zamachowe obraca magnesem podkowiastym, wi\u0119c biegunowo\u015b\u0107 zmienia si\u0119 kilkakrotnie z p\u00f3\u0142nocy na po\u0142udnie.  <\/p>\n\n\n\n

\"\"\/<\/figure>\n\n\n\n

Czujnik Halla<\/em><\/p>\n\n\n\n

\u0179r\u00f3d\u0142o: Wikimedia Commons.<\/em><\/p>\n\n\n\n

Gdy nast\u0119puje zmiana biegun\u00f3w, czujnik wysy\u0142a impuls do skrzynki CDI, co powoduje przekazanie energii zgromadzonej w kondensatorze do transformatora wysokiego napi\u0119cia (cewki zap\u0142onowej).  <\/p>\n\n\n\n

Znacznik rozrz\u0105du<\/strong><\/h3>\n\n\n\n

Znacznik rozrz\u0105du jest arbitralnym punktem zbie\u017cno\u015bci, kt\u00f3ry wskazuje, kiedy g\u00f3rny skok t\u0142oka jest r\u00f3wnowa\u017cny z punktem wyzwalania stojana i ko\u0142a zamachowego. Punkt ten jest wsp\u00f3lny dla p\u0142ytki stojana i obudowy silnika, a obr\u00f3t p\u0142ytki stojana w prawo lub w lewo powoduje zmian\u0119 punktu wyzwalania CDI.  <\/p>\n\n\n\n

Uk\u0142ad wyzwalaj\u0105cy<\/strong><\/h3>\n\n\n\n

Uk\u0142ad wyzwalaj\u0105cy sk\u0142ada si\u0119 zwykle z prostownika SCR (Silicon Controlled Rectifier), tyrystora lub prze\u0142\u0105cznika tranzystorowego. Jest on wyzwalany impulsem z czujnika Halla i przepuszcza pr\u0105d tylko z jednej strony obwodu do momentu wyst\u0105pienia zdarzenia wyzwalaj\u0105cego. Po nape\u0142nieniu kondensator\u00f3w nast\u0119puje ponowne wyzwolenie CDI.  <\/p>\n\n\n\n

\"Zap\u0142on<\/figure>\n\n\n\n

Zap\u0142on z wy\u0142adowaniem pojemno\u015bciowym: Schemat zast\u0119pczy<\/em><\/p>\n\n\n\n

\u0179r\u00f3d\u0142o: Wikimedia Commons.<\/em><\/p>\n\n\n\n

R\u00f3\u017cne rodzaje zap\u0142onu CDI<\/strong><\/h2>\n\n\n\n

Modu\u0142y zap\u0142onowe CDI wyst\u0119puj\u0105 w nast\u0119puj\u0105cych dw\u00f3ch typach:  <\/p>\n\n\n\n

Modu\u0142 AC-CDI<\/strong><\/h3>\n\n\n\n

\u0179r\u00f3d\u0142em zasilania dla tego modu\u0142u jest pr\u0105d zmienny generowany przez alternator. Jest to najbardziej rozpowszechniony system CDI stosowany w ma\u0142ych silnikach i zazwyczaj znajduje si\u0119 pod namagnesowanym ko\u0142em zamachowym.<\/p>\n\n\n\n

Jednak nie wszystkie ma\u0142e silniki maj\u0105 CDI. Niekt\u00f3re maj\u0105 zap\u0142on magnetoelektryczny, podczas gdy starsze silniki z lat 60. opiera\u0142y si\u0119 na systemie przekazywania energii.  <\/p>\n\n\n\n

Modu\u0142 DC-CDI<\/strong><\/h3>\n\n\n\n

W por\u00f3wnaniu z modu\u0142em AC-DCI, ten wykorzystuje akumulator jako \u017ar\u00f3d\u0142o zasilania. Pojazdy z tym systemem maj\u0105 jednak bardziej precyzyjny czas zap\u0142onu i mog\u0105 bez problemu uruchomi\u0107 silnik, gdy jest zimny. Dlatego system wymaga przetwornicy DC\/AC, aby zwi\u0119kszy\u0107 napi\u0119cie roz\u0142adowania kondensatora DC z 2V do 400\/600V.  <\/p>\n\n\n\n

\"\"\/<\/figure>\n\n\n\n

Przetwornica DC-AC na du\u017c\u0105 skal\u0119<\/em><\/p>\n\n\n\n

\u0179r\u00f3d\u0142o: Wikimedia Commons.<\/em><\/p>\n\n\n\n

Kt\u00f3ry modu\u0142 CDI jest najlepszy?<\/strong><\/h3>\n\n\n\n

\u017baden z tych dw\u00f3ch modu\u0142\u00f3w nie jest lepszy od drugiego, ale ka\u017cdy z nich nadaje si\u0119 do innych zastosowa\u0144. Na przyk\u0142ad AC-CDI ma nieskomplikowan\u0105 konstrukcj\u0119 i jest mniej nara\u017cony na problemy. Z drugiej strony, DC-CDI jest bardzo skuteczny w niskich temperaturach i zapewnia dok\u0142adny czas zap\u0142onu.<\/p>\n\n\n\n

Og\u00f3lnie rzecz bior\u0105c, CDI jest niewra\u017cliwy na przesuni\u0119cia ze \u015bwiecy zap\u0142onowej i mo\u017ce wykrzesa\u0107 wiele iskier w kr\u00f3tkim czasie. Takie osi\u0105gi czyni\u0105 go idealnym do wielu r\u00f3\u017cnych zastosowa\u0144.  <\/p>\n\n\n\n

Zalety CDI<\/strong><\/h2>\n\n\n\n

Pe\u0142ne na\u0142adowanie kondensatora w kr\u00f3tkim czasie, typowo 1ms<\/p>\n\n\n\n

Niewra\u017cliwo\u015b\u0107 na boczniki elektryczne spowodowane zanieczyszczeniem \u015bwiecy zap\u0142onowej<\/p>\n\n\n\n

Szybka reakcja w stanach przej\u015bciowych dla uk\u0142adu zap\u0142onowego z wy\u0142adowaniem kondensatorowym<\/p>\n\n\n\n

Szybki wzrost napi\u0119cia<\/p>\n\n\n\n

Wady systemu CDI<\/strong><\/h2>\n\n\n\n

System CDI wytwarza nieprzyjemne d\u017awi\u0119ki elektromagnetyczne.<\/p>\n\n\n\n

Kr\u00f3tka, ale silna iskra nie wystarcza do zap\u0142onu mieszanek ubogich przy niskiej mocy.<\/p>\n\n\n\n

\"\"\/<\/figure>\n\n\n\n

Modu\u0142 zap\u0142onowy z wy\u0142adowaniem kondensatorowym<\/em><\/p>\n\n\n\n

\u0179r\u00f3d\u0142o: Wikimedia Commons.<\/em><\/p>\n\n\n\n

Jak zbudowa\u0107 skrzynk\u0119 CDI?<\/strong><\/h2>\n\n\n\n

Obw\u00f3d skrzynki CDI jest do\u015b\u0107 prosty i jest oddzielony od cewki zap\u0142onowej. Do jego zbudowania potrzebujesz nast\u0119puj\u0105cych cz\u0119\u015bci:<\/p>\n\n\n\n

Dwa oporniki (5,6- i 56-omowy, 0,5W)<\/p>\n\n\n\n

Trzy diody 1N4007, 1000V, 1A<\/p>\n\n\n\n

Jeden SCR (TIC106D, 5A, 400V)<\/p>\n\n\n\n

Dwa kondensatory Mylar (2uF, 400V).<\/p>\n\n\n\n

Jak dzia\u0142a obw\u00f3d<\/strong><\/h3>\n\n\n\n
\"\"\/<\/figure>\n\n\n\n

Schemat obwodu skrzynki CDI dla Hondy C90<\/em><\/p>\n\n\n\n

Gdy ko\u0142o zamachowe si\u0119 obraca, wytwarza pole magnetyczne, kt\u00f3re przecina rdze\u0144 cewki \u0142aduj\u0105cej, wytwarzaj\u0105c napi\u0119cie zmienne. Napi\u0119cie to przep\u0142ywa przez diod\u0119 D3 w uk\u0142adzie odchylenia do przodu, tworz\u0105c \u0142adunek elektryczny pr\u0105du sta\u0142ego, kt\u00f3ry zasila C1 i C2.<\/p>\n\n\n\n

Poniewa\u017c pr\u0105d jest zmienny, przep\u0142ywa on przez R1 do D1 i D3 po przeciwnej stronie w ujemnym p\u00f3\u0142cyklu. Pr\u0105d pop\u0142ynie r\u00f3wnie\u017c do wyprowadzenia K SCR1, a nast\u0119pnie przez R2 do wyprowadzenia G SCR1. W tym cyklu pr\u0105d nadal \u0142aduje kondensatory.<\/p>\n\n\n\n

Spadek napi\u0119cia na R2 wyzwala przewodzenie G w SCR1, dzi\u0119ki czemu obw\u00f3d zaczyna dzia\u0142a\u0107. Podczas roz\u0142adowywania SCR1 przesy\u0142a zgromadzone napi\u0119cie do wyprowadze\u0144 A i K oraz D2, a nast\u0119pnie do uzwojenia pierwotnego cewki indukcyjnej.<\/p>\n\n\n\n

Pole magnetyczne wytworzone przez napi\u0119cie p\u0142yn\u0105ce przez cewk\u0119 pierwotn\u0105 indukuje pr\u0105d w cewce wt\u00f3rnej, co powoduje powstanie wysokiego napi\u0119cia wyj\u015bciowego. To indukowane napi\u0119cie przechodzi przez cewk\u0119 wt\u00f3rn\u0105 do \u015bwiecy zap\u0142onowej i jest wystarczaj\u0105co silne, aby wytworzy\u0107 siln\u0105 iskr\u0119 na przerwie \u0142ukowej.<\/p>\n\n\n\n

Jednak gdy SCR1 nie pracuje, przez cewk\u0119 pierwotn\u0105 cewki zap\u0142onowej nie p\u0142ynie pr\u0105d elektryczny. Dlatego ten element uk\u0142adu zap\u0142onowego dzia\u0142a jako wyzwalacz dla skrzynki zap\u0142onowej.<\/p>\n\n\n\n

SCR1 dzia\u0142a podczas rozrz\u0105du zap\u0142onu lub gdy skok t\u0142oka osi\u0105gnie maksymalny poziom, tak aby iskra zapali\u0142a mieszank\u0119 paliwowo-powietrzn\u0105 w odpowiednim momencie.<\/p>\n\n\n\n

Proces ten zachodzi w spos\u00f3b ci\u0105g\u0142y, aby utrzyma\u0107 prac\u0119 silnika. Je\u015bli jednak chcesz go zatrzyma\u0107, zamknij wy\u0142\u0105cznik SW. Pr\u0105d pop\u0142ynie do masy i SCR1 przestanie dzia\u0142a\u0107. Uziemienie zatrzymuje proces uwalniania \u0142adunku z kondensator\u00f3w.  <\/p>\n\n\n\n

Jak sprawdzi\u0107 zap\u0142on CDI?<\/strong><\/h2>\n\n\n\n

Istniej\u0105 r\u00f3\u017cne narz\u0119dzia testowe do sprawdzania dzia\u0142ania skrzynki CDI, ale najbardziej powszechne to u\u017cycie oscyloskopu lub multimetru.  <\/p>\n\n\n\n

\"Zap\u0142on<\/figure>\n\n\n\n

Oscyloskop<\/em><\/p>\n\n\n\n

\u0179r\u00f3d\u0142o: Wikimedia Commons.<\/em><\/p>\n\n\n\n

\"Zap\u0142on<\/figure>\n\n\n\n

Multimetr cyfrowy<\/em><\/p>\n\n\n\n

Jak rozwi\u0105zywa\u0107 problemy z systemem CDI<\/strong><\/h2>\n\n\n\n

Rozwi\u0105zywanie problem\u00f3w z uk\u0142adem CDI jest trudne, ale zazwyczaj jest on przyczyn\u0105 wi\u0119kszo\u015bci problem\u00f3w elektrycznych w silniku. Dlatego mo\u017cesz wiedzie\u0107, \u017ce skrzynka ma problem, je\u015bli napotkasz nast\u0119puj\u0105ce kwestie:<\/p>\n\n\n\n

Nieprawid\u0142owe spalanie<\/p>\n\n\n\n

Wsteczny zap\u0142on<\/p>\n\n\n\n

Nier\u00f3wna praca<\/p>\n\n\n\n

Problemy z uruchomieniem silnika<\/p>\n\n\n\n

Martwe cylindry<\/p>\n\n\n\n

Zga\u015bni\u0119cie silnika<\/p>\n\n\n\n

Szorstka praca<\/p>\n\n\n\n

Podsumowanie<\/strong><\/h2>\n\n\n\n

Podsumowuj\u0105c, systemy CDI s\u0105 kluczowymi urz\u0105dzeniami w silnikach o du\u017cej pr\u0119dko\u015bci obrotowej. Ich konstrukcja kondensatora zapewnia szybkie gromadzenie wystarczaj\u0105cej ilo\u015bci \u0142adunku i uwalnianie silnego impulsu do cewki zap\u0142onowej w odpowiednim momencie zap\u0142onu.<\/p>\n\n\n\n

Je\u015bli potrzebujesz takiego urz\u0105dzenia do swojego projektu, powy\u017cszy schemat powinien pom\u00f3c Ci w procesie projektowania. Je\u015bli potrzebujesz dalszych wyja\u015bnie\u0144, skontaktuj si\u0119 z nami, a my zmontujemy p\u0142ytk\u0119 drukowan\u0105 dla Twojego projektu za rozs\u0105dn\u0105 cen\u0119.    <\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Mimo \u017ce \u015bwiat przestawia si\u0119 na samochody i silniki elektryczne, silniki gazowe nadal stanowi\u0105 istotn\u0105 cz\u0119\u015b\u0107 wsp\u00f3\u0142czesnych maszyn i nie znikn\u0105 w najbli\u017cszym czasie. Jednym z kluczowych element\u00f3w tych silnik\u00f3w, zw\u0142aszcza wysokoobrotowych, jest uk\u0142ad zap\u0142on CDI. Je\u015bli Tw\u00f3j projekt wymaga zastosowania silnika gazowego, musisz wiedzie\u0107, jak wykona\u0107 uk\u0142ad zap\u0142on CDI, aby mo\u017cna go by\u0142o \u0142atwo […]<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":9333,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"footnotes":""},"categories":[419],"tags":[],"yoast_head":"\nZap\u0142on CDI: System zap\u0142onu z szybkim \u0142adowaniem dla silnik\u00f3w<\/title>\n<meta name=\"description\" content=\"Je\u015bli Tw\u00f3j projekt wymaga zastosowania silnika gazowego, musisz wiedzie\u0107, jak wykona\u0107 uk\u0142ad zap\u0142on CDI, aby mo\u017cna go by\u0142o \u0142atwo zaprojektowa\u0107\" \/>\n<meta name=\"robots\" content=\"index, follow, max-snippet:-1, max-image-preview:large, max-video-preview:-1\" \/>\n<link rel=\"canonical\" href=\"https:\/\/ourpcb.pl\/zaplon-cdi.html\" \/>\n<meta property=\"og:locale\" content=\"pl_PL\" \/>\n<meta property=\"og:type\" content=\"article\" \/>\n<meta property=\"og:title\" content=\"Zap\u0142on CDI: System zap\u0142onu z szybkim \u0142adowaniem dla silnik\u00f3w\" \/>\n<meta property=\"og:description\" content=\"Je\u015bli Tw\u00f3j projekt wymaga zastosowania silnika gazowego, musisz wiedzie\u0107, jak wykona\u0107 uk\u0142ad zap\u0142on CDI, aby mo\u017cna go by\u0142o \u0142atwo zaprojektowa\u0107\" \/>\n<meta property=\"og:url\" content=\"https:\/\/ourpcb.pl\/zaplon-cdi.html\" \/>\n<meta property=\"og:site_name\" content=\"g\u0142\u00f3wna Monta\u017c PCB, Produkcja PCB, Projektowanie\" \/>\n<meta property=\"article:published_time\" content=\"2022-03-30T07:33:38+00:00\" \/>\n<meta property=\"article:modified_time\" content=\"2022-03-30T07:33:41+00:00\" \/>\n<meta property=\"og:image\" content=\"https:\/\/ourpcb.pl\/wp-content\/uploads\/2022\/03\/Zaplon-CDI.jpg\" \/>\n\t<meta property=\"og:image:width\" content=\"938\" \/>\n\t<meta property=\"og:image:height\" content=\"662\" \/>\n\t<meta property=\"og:image:type\" content=\"image\/jpeg\" \/>\n<meta name=\"author\" content=\"hommer\" \/>\n<meta name=\"twitter:card\" content=\"summary_large_image\" \/>\n<meta name=\"twitter:label1\" content=\"Napisane przez\" \/>\n\t<meta name=\"twitter:data1\" content=\"hommer\" \/>\n\t<meta name=\"twitter:label2\" content=\"Szacowany czas czytania\" \/>\n\t<meta name=\"twitter:data2\" content=\"8 minut\" \/>\n<script type=\"application\/ld+json\" class=\"yoast-schema-graph\">{\"@context\":\"https:\/\/schema.org\",\"@graph\":[{\"@type\":\"Article\",\"@id\":\"https:\/\/ourpcb.pl\/zaplon-cdi.html#article\",\"isPartOf\":{\"@id\":\"https:\/\/ourpcb.pl\/zaplon-cdi.html\"},\"author\":{\"name\":\"hommer\",\"@id\":\"https:\/\/ourpcb.pl\/#\/schema\/person\/bf0804ba20d462ed1b84b8a44e78726e\"},\"headline\":\"Zap\u0142on CDI: System zap\u0142onu z szybkim \u0142adowaniem dla silnik\u00f3w o du\u017cej pr\u0119dko\u015bci obrotowej\",\"datePublished\":\"2022-03-30T07:33:38+00:00\",\"dateModified\":\"2022-03-30T07:33:41+00:00\",\"mainEntityOfPage\":{\"@id\":\"https:\/\/ourpcb.pl\/zaplon-cdi.html\"},\"wordCount\":1770,\"publisher\":{\"@id\":\"https:\/\/ourpcb.pl\/#\/schema\/person\/bf0804ba20d462ed1b84b8a44e78726e\"},\"image\":{\"@id\":\"https:\/\/ourpcb.pl\/zaplon-cdi.html#primaryimage\"},\"thumbnailUrl\":\"https:\/\/ourpcb.pl\/wp-content\/uploads\/2022\/03\/Zaplon-CDI.jpg\",\"articleSection\":[\"Blog\"],\"inLanguage\":\"pl-PL\"},{\"@type\":\"WebPage\",\"@id\":\"https:\/\/ourpcb.pl\/zaplon-cdi.html\",\"url\":\"https:\/\/ourpcb.pl\/zaplon-cdi.html\",\"name\":\"Zap\u0142on CDI: System zap\u0142onu z szybkim \u0142adowaniem dla silnik\u00f3w\",\"isPartOf\":{\"@id\":\"https:\/\/ourpcb.pl\/#website\"},\"primaryImageOfPage\":{\"@id\":\"https:\/\/ourpcb.pl\/zaplon-cdi.html#primaryimage\"},\"image\":{\"@id\":\"https:\/\/ourpcb.pl\/zaplon-cdi.html#primaryimage\"},\"thumbnailUrl\":\"https:\/\/ourpcb.pl\/wp-content\/uploads\/2022\/03\/Zaplon-CDI.jpg\",\"datePublished\":\"2022-03-30T07:33:38+00:00\",\"dateModified\":\"2022-03-30T07:33:41+00:00\",\"description\":\"Je\u015bli Tw\u00f3j projekt wymaga zastosowania silnika gazowego, musisz wiedzie\u0107, jak wykona\u0107 uk\u0142ad zap\u0142on CDI, aby mo\u017cna go by\u0142o \u0142atwo zaprojektowa\u0107\",\"breadcrumb\":{\"@id\":\"https:\/\/ourpcb.pl\/zaplon-cdi.html#breadcrumb\"},\"inLanguage\":\"pl-PL\",\"potentialAction\":[{\"@type\":\"ReadAction\",\"target\":[\"https:\/\/ourpcb.pl\/zaplon-cdi.html\"]}]},{\"@type\":\"ImageObject\",\"inLanguage\":\"pl-PL\",\"@id\":\"https:\/\/ourpcb.pl\/zaplon-cdi.html#primaryimage\",\"url\":\"https:\/\/ourpcb.pl\/wp-content\/uploads\/2022\/03\/Zaplon-CDI.jpg\",\"contentUrl\":\"https:\/\/ourpcb.pl\/wp-content\/uploads\/2022\/03\/Zaplon-CDI.jpg\",\"width\":938,\"height\":662},{\"@type\":\"BreadcrumbList\",\"@id\":\"https:\/\/ourpcb.pl\/zaplon-cdi.html#breadcrumb\",\"itemListElement\":[{\"@type\":\"ListItem\",\"position\":1,\"name\":\"Home\",\"item\":\"https:\/\/ourpcb.pl\/\"},{\"@type\":\"ListItem\",\"position\":2,\"name\":\"Zap\u0142on CDI: System zap\u0142onu z szybkim \u0142adowaniem dla silnik\u00f3w o du\u017cej pr\u0119dko\u015bci obrotowej\"}]},{\"@type\":\"WebSite\",\"@id\":\"https:\/\/ourpcb.pl\/#website\",\"url\":\"https:\/\/ourpcb.pl\/\",\"name\":\"g\u0142\u00f3wna Monta\u017c PCB, Produkcja PCB, Projektowanie\",\"description\":\"g\u0142\u00f3wna Monta\u017c PCB, Produkcja PCB, Projektowanie\",\"publisher\":{\"@id\":\"https:\/\/ourpcb.pl\/#\/schema\/person\/bf0804ba20d462ed1b84b8a44e78726e\"},\"potentialAction\":[{\"@type\":\"SearchAction\",\"target\":{\"@type\":\"EntryPoint\",\"urlTemplate\":\"https:\/\/ourpcb.pl\/?s={search_term_string}\"},\"query-input\":\"required name=search_term_string\"}],\"inLanguage\":\"pl-PL\"},{\"@type\":[\"Person\",\"Organization\"],\"@id\":\"https:\/\/ourpcb.pl\/#\/schema\/person\/bf0804ba20d462ed1b84b8a44e78726e\",\"name\":\"hommer\",\"logo\":{\"@id\":\"https:\/\/ourpcb.pl\/#\/schema\/person\/image\/\"},\"url\":\"https:\/\/ourpcb.pl\/author\/admin\"}]}<\/script>\n<!-- \/ Yoast SEO plugin. -->","yoast_head_json":{"title":"Zap\u0142on CDI: System zap\u0142onu z szybkim \u0142adowaniem dla silnik\u00f3w","description":"Je\u015bli Tw\u00f3j projekt wymaga zastosowania silnika gazowego, musisz wiedzie\u0107, jak wykona\u0107 uk\u0142ad zap\u0142on CDI, aby mo\u017cna go by\u0142o \u0142atwo zaprojektowa\u0107","robots":{"index":"index","follow":"follow","max-snippet":"max-snippet:-1","max-image-preview":"max-image-preview:large","max-video-preview":"max-video-preview:-1"},"canonical":"https:\/\/ourpcb.pl\/zaplon-cdi.html","og_locale":"pl_PL","og_type":"article","og_title":"Zap\u0142on CDI: System zap\u0142onu z szybkim \u0142adowaniem dla silnik\u00f3w","og_description":"Je\u015bli Tw\u00f3j projekt wymaga zastosowania silnika gazowego, musisz wiedzie\u0107, jak wykona\u0107 uk\u0142ad zap\u0142on CDI, aby mo\u017cna go by\u0142o \u0142atwo zaprojektowa\u0107","og_url":"https:\/\/ourpcb.pl\/zaplon-cdi.html","og_site_name":"g\u0142\u00f3wna Monta\u017c PCB, Produkcja PCB, Projektowanie","article_published_time":"2022-03-30T07:33:38+00:00","article_modified_time":"2022-03-30T07:33:41+00:00","og_image":[{"width":938,"height":662,"url":"https:\/\/ourpcb.pl\/wp-content\/uploads\/2022\/03\/Zaplon-CDI.jpg","type":"image\/jpeg"}],"author":"hommer","twitter_card":"summary_large_image","twitter_misc":{"Napisane przez":"hommer","Szacowany czas czytania":"8 minut"},"schema":{"@context":"https:\/\/schema.org","@graph":[{"@type":"Article","@id":"https:\/\/ourpcb.pl\/zaplon-cdi.html#article","isPartOf":{"@id":"https:\/\/ourpcb.pl\/zaplon-cdi.html"},"author":{"name":"hommer","@id":"https:\/\/ourpcb.pl\/#\/schema\/person\/bf0804ba20d462ed1b84b8a44e78726e"},"headline":"Zap\u0142on CDI: System zap\u0142onu z szybkim \u0142adowaniem dla silnik\u00f3w o du\u017cej pr\u0119dko\u015bci obrotowej","datePublished":"2022-03-30T07:33:38+00:00","dateModified":"2022-03-30T07:33:41+00:00","mainEntityOfPage":{"@id":"https:\/\/ourpcb.pl\/zaplon-cdi.html"},"wordCount":1770,"publisher":{"@id":"https:\/\/ourpcb.pl\/#\/schema\/person\/bf0804ba20d462ed1b84b8a44e78726e"},"image":{"@id":"https:\/\/ourpcb.pl\/zaplon-cdi.html#primaryimage"},"thumbnailUrl":"https:\/\/ourpcb.pl\/wp-content\/uploads\/2022\/03\/Zaplon-CDI.jpg","articleSection":["Blog"],"inLanguage":"pl-PL"},{"@type":"WebPage","@id":"https:\/\/ourpcb.pl\/zaplon-cdi.html","url":"https:\/\/ourpcb.pl\/zaplon-cdi.html","name":"Zap\u0142on CDI: System zap\u0142onu z szybkim \u0142adowaniem dla silnik\u00f3w","isPartOf":{"@id":"https:\/\/ourpcb.pl\/#website"},"primaryImageOfPage":{"@id":"https:\/\/ourpcb.pl\/zaplon-cdi.html#primaryimage"},"image":{"@id":"https:\/\/ourpcb.pl\/zaplon-cdi.html#primaryimage"},"thumbnailUrl":"https:\/\/ourpcb.pl\/wp-content\/uploads\/2022\/03\/Zaplon-CDI.jpg","datePublished":"2022-03-30T07:33:38+00:00","dateModified":"2022-03-30T07:33:41+00:00","description":"Je\u015bli Tw\u00f3j projekt wymaga zastosowania silnika gazowego, musisz wiedzie\u0107, jak wykona\u0107 uk\u0142ad zap\u0142on CDI, aby mo\u017cna go by\u0142o \u0142atwo zaprojektowa\u0107","breadcrumb":{"@id":"https:\/\/ourpcb.pl\/zaplon-cdi.html#breadcrumb"},"inLanguage":"pl-PL","potentialAction":[{"@type":"ReadAction","target":["https:\/\/ourpcb.pl\/zaplon-cdi.html"]}]},{"@type":"ImageObject","inLanguage":"pl-PL","@id":"https:\/\/ourpcb.pl\/zaplon-cdi.html#primaryimage","url":"https:\/\/ourpcb.pl\/wp-content\/uploads\/2022\/03\/Zaplon-CDI.jpg","contentUrl":"https:\/\/ourpcb.pl\/wp-content\/uploads\/2022\/03\/Zaplon-CDI.jpg","width":938,"height":662},{"@type":"BreadcrumbList","@id":"https:\/\/ourpcb.pl\/zaplon-cdi.html#breadcrumb","itemListElement":[{"@type":"ListItem","position":1,"name":"Home","item":"https:\/\/ourpcb.pl\/"},{"@type":"ListItem","position":2,"name":"Zap\u0142on CDI: System zap\u0142onu z szybkim \u0142adowaniem dla silnik\u00f3w o du\u017cej pr\u0119dko\u015bci obrotowej"}]},{"@type":"WebSite","@id":"https:\/\/ourpcb.pl\/#website","url":"https:\/\/ourpcb.pl\/","name":"g\u0142\u00f3wna Monta\u017c PCB, Produkcja PCB, Projektowanie","description":"g\u0142\u00f3wna Monta\u017c PCB, Produkcja PCB, Projektowanie","publisher":{"@id":"https:\/\/ourpcb.pl\/#\/schema\/person\/bf0804ba20d462ed1b84b8a44e78726e"},"potentialAction":[{"@type":"SearchAction","target":{"@type":"EntryPoint","urlTemplate":"https:\/\/ourpcb.pl\/?s={search_term_string}"},"query-input":"required name=search_term_string"}],"inLanguage":"pl-PL"},{"@type":["Person","Organization"],"@id":"https:\/\/ourpcb.pl\/#\/schema\/person\/bf0804ba20d462ed1b84b8a44e78726e","name":"hommer","logo":{"@id":"https:\/\/ourpcb.pl\/#\/schema\/person\/image\/"},"url":"https:\/\/ourpcb.pl\/author\/admin"}]}},"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/ourpcb.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/9332"}],"collection":[{"href":"https:\/\/ourpcb.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/ourpcb.pl\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/ourpcb.pl\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/ourpcb.pl\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=9332"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/ourpcb.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/9332\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":9334,"href":"https:\/\/ourpcb.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/9332\/revisions\/9334"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/ourpcb.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media\/9333"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/ourpcb.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=9332"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/ourpcb.pl\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=9332"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/ourpcb.pl\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=9332"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}