Blog  /  Wiązka przewodów silnika: Wszystko, co musisz wiedzieć

Wiązka przewodów silnika: Wszystko, co musisz wiedzieć

Wiązka przewodów silnika-Często, samochody, samoloty i producenci maszyn będzie zainstalować dziesiątki, setki, a nawet tysiące przewodów biegnących łączących jeden składnik do drugiego. Jeśli wszystkie te przewody pozostają luźne, to nie tylko zwiększa ryzyko problemów elektrycznych, ale także utrudnia możliwość wykonywania rutynowych napraw i konserwacji. Nie martw się. Wiązka przewodów silnika jest tutaj, aby pomóc.

1. Co to jest wiązka przewodów silnika?

Wiązka przewodów silnika jest zwężona przewodów, kabli, zacisków i złączy kontrolujących system elektryczny pojazdu. Przekazuje moc elektryczną i informacje kontrolne do komponentów takich jak akumulatory, alternatory, wtryskiwacze paliwa, bezpieczniki, systemy audio, silniki dmuchaw, wtryskiwacze paliwa i komputery. Firmy produkujące wiązki przewodów dostosowują je do każdej lokalizacji, aplikacji i projektu, który łączy. 

Znany również jako wiązki przewodów, jest to więcej niż tylko zbiór wielu przewodów umieścić razem. 

Wiązka zmniejsza również prawdopodobieństwo wystąpienia problemów elektrycznych, które w przeciwnym razie mogłyby mieć wpływ na pojazd lub sprzęt. Trudnopalna powłoka minimalizuje ryzyko pożarów elektrycznych. Osłania również kable i przewody przed wilgocią, zapobiegając w ten sposób korozji. Ponadto, instalując wiązkę na ramie lub podwoziu pojazdu lub maszyny, istnieje mniejsze prawdopodobieństwo uszkodzenia przez ścieranie i wibracje.

Główne typy wiązek elektrycznych silnika

Istnieją różne rodzaje wiązek elektrycznych pojazdów, w tym:

Airbag Harness - Kontroluje otwarcie poduszki powietrznej w pojeździe.

Main Harness - steruje instrumentami, panelem sterowania, systemem prowadzenia, multimediami i sprzętem elektronicznym. Stanowi część wiązki przewodów podwozia wraz z wiązką przednią i tylną.

Engine Harness - Zarządza kluczowymi funkcjami wokół silnika, w tym sterownikiem silnika, bramką sterownika oleju, obudową wtyczki skrzyni biegów, czujnikami przewodów powietrznych, czujnikami ciśnienia i czujnikami temperatury wody.

Wiązka przewodów nadwozia (lub wiązka nadwozia lub wiązka podłogowa) - zapewnia funkcjonowanie systemu klimatyzacji, tylnego sonaru, nawigacji, przełączników przyciemniania i głośników.

Wiązka akumulatorów - dostarcza główne zasilanie do innych jednostek. Służy jako most łączący silnik z innymi elementami pojazdu.

Wiązka przewodów drzwiowych - znajduje się w drzwiach samochodu. Kontroluje blokadę drzwi i okien, zasilanie drzwi i okien oraz głośniki.

Wiązka dachowa - Znajduje się w dachu samochodu i steruje elementami dachu, w tym szyberdachem.

Wiązka przewodów przednich - stanowi część wiązki przewodów podwozia wraz z wiązką główną i tylną. Kontroluje wentylator klimatyzacji, wentylator chłodnicy, czujnik zasilania, czujnik temperatury, czujnik pedału, czujnik ograniczenia prędkości, czujnik tlenu i inne.

Wiązka przewodów silnika 1

2. Diagnozowanie uszkodzonego silnika

Urządzenie obsługiwane przez zerwany lub uszkodzony przewód może przestać działać. Dlatego należy zdiagnozować go za pomocą odpowiednich narzędzi.

Wiązka przewodów silnika 2

Identyfikacja odpowiedniego przekaźnika lub skrzynki bezpieczników

Użyj przewodnika po skrzynkach bezpieczników lub instrukcji naprawy, aby zidentyfikować przekaźnik lub bezpiecznik związany z niedziałającym elementem. Jeśli więcej niż jedno akcesorium nie działa, użyj schematu elektrycznego, aby zlokalizować wspólne punkty w obwodzie. Dzięki temu można zawęzić obszary, które trzeba sprawdzić i przetestować.

Kontrola i testowanie bezpiecznika

Należy sprawdzić i przetestować bezpiecznik, aby potwierdzić, że nie uległ on spaleniu i nie jest przyczyną problemu. Jeśli bezpiecznik jest uszkodzony, należy go wymienić na taki, który ma taką samą wartość amperażu.

Ekspozycja i sprawdzanie części i przewodów elektrycznych

Pokaż składniki, które już nie działają, aby zobaczyć, gdzie przewód jest podłączony Może to wymagać usunięcia płyty wewnętrznej W takim przypadku należy ostrożnie usunąć panele, ponieważ z czasem stają się one kruche i delikatne 

Jeśli przewody znajdują się w rurze z tworzywa sztucznego, należy je wyjąć, aby można było je dotknąć i zobaczyć Sprawdź, gdzie izolacja jest zużyta, jeden po drugim Naprawa lub wymiana uszkodzonych kabli

Wiązka przewodów silnika 3

Testowanie spadku napięcia

Weź zegarek, włącz problematyczne akcesoria i sprawdź napięcie Odnośniki ujemnej biegunowej licznika użytkowego są dobrze uziemione, a dodatnie są w kontakcie z dodatnimi przewodami biegunowymi lub zaciskami niepracujących części Testy spadku napięcia pomogą znaleźć zwarcia i otwarte korki 

Podziel obwód na trzy części, aby zmniejszyć zakres problemów Jeśli nie ma prądu, możesz mieć przełącznik awaryjny lub wiązkę przewodów Jeśli kursy wydają się działać dobrze, problemem może być uziemienie 

Aby rozwiązać problemy z uziemieniem, sprawdź, czy śruby uziemione są korozyjne, czy połączenia między śrubami i przewodami są luźne, czy nie ma pyłu czy wody Sprawdź problem z uziemieniem poprzez połączenie przewodu rozpiętego z obciążeniem do potwierdzonego uziemienia

Rozwiązywanie problemów z wiązką przewodów

Rozwiązywanie problemów z wiązką przewodów, jeśli uziemienie jest prawidłowe Odłącz przewód od złącza i śledź pierwszy punkt połączenia, który napotkałeś Może być konieczne wyjęcie kabli z plastikowej rury 

Odłącz przewód od pierwszego napotkanego punktu połączenia Teraz przetestuj ciągłość i prąd tej wiązki przewodów Umieść zegarek zegarka na obu końcach przewodu Jeśli odczyt oporu jest nieskończony lub przekracza granicę, przewód może uszkodzić koronę W przeciwnym razie prawidłowo działające przewody powinny mieć rezystancję od 0,3 do 0,5 Ohma 

Powtórz tę procedurę dla wszystkich pozostałych przewodów w wiązce przewodów, aż zostanie znaleziony uszkodzony przewód Jeśli wszystkie kable zostaną przetestowane, problem może wystąpić w różnych częściach siodła między zasilaniem a akcesoriami Po znalezieniu niewłaściwego przewodu można go naprawić, w tym usunąć uszkodzoną jednostkę i zainstalować nowy przewód lub zastąpić część wiązki przewodów nowym przewodem

Wiązka przewodów silnika 4

3. Wiązka przewodów silnika-Koszt naprawy wiązki przewodów silnika

Koszt naprawy wiązki przewodów silnika zależy od stopnia uszkodzenia i od konkretnego zespołu wiązki przewodów, która wymaga naprawy Więc cena może być mniejsza niż 100 dolarów lub większa niż 1000 dolarów Na przykład główna trasa wiązki przewodów może kosztować 40 USD, a koszt specjalistycznego kabla wiązki przewodów może zacząć się od 90 USD

Jeśli znasz ten proces, możesz zaoszczędzić pieniądze na naprawę Należy pamiętać, że jeśli nie masz pewności, czy jesteś w stanie wykonać swoją pracę, możesz być bardziej ostrożny w podpisywaniu kontraktów z profesjonalistami Jeśli naprawy nie zostaną wykonane poprawnie, można oczekiwać, że całkowity koszt zwiększy się w wyniku kolejnych działań naprawczych

Należy pamiętać, że koszty nie powinny zastępować względów bezpieczeństwa Wolisz wydać tyle pieniędzy, ile możesz, aby zmniejszyć ryzyko pożaru i wypadku spowodowane niewłaściwą naprawą

4. Kupić wiązkę przewodów silnikowych

Można kupić wiązkę przewodów na rynku akcesoriów lub dostosować ją do potrzeb znanych producentów, takich jak Cloom

Wiązka przewodów silnika-Wiązki przewodów silnikowych po sprzedaży

Zamów wiązki przewodów w trybie online lub w sklepie z fizycznymi samochodami Pasy bezpieczeństwa będą zależały głównie od marki i modelu pojazdu lub maszyny

Cloom udostępnia szereg niestandardowych opcji wiązki przewodów

Wiązka pochodząca z rynku wtórnego nie zawsze jest odpowiednia dla Twoich potrzeb. Instalator może być zmuszony do cięcia i splatania jej, aby działała. To może natychmiast pogorszyć jego jakość. W tym względzie, niestandardowa wiązka przewodów silnika ma wyraźną przewagę. Jest ona gotowa do podłączenia. 

Odwiedź stronę internetową Cloom, aby zobaczyć różne rodzaje opcji pokrycia wiązki przewodów, a następnie postępuj zgodnie z procesem potrzebnym do złożenia zamówienia na niestandardową wiązkę przewodów silnika. Trzeba będzie dostarczyć specyfikacje pojazdu lub maszyny, gdzie siodło idzie, więc producent będzie budować go dopasować.

5. Wiązka przewodów silnika-Wymiana wiązki przewodów silnika

Wymiana wiązki przewodów silnikowych nie wymaga rozległego szkolenia. Wystarczy postępować krok po kroku. 

Sfotografuj obecne okablowanie

Zrób szczegółowe i obszerne zdjęcia aktualnej wiązki przewodów silnika, połączeń i przebiegu. Użyj taśmy maskującej, aby oznaczyć każdy związek dla przyszłych odniesień. Pobierz podręcznik sklepu, a następnie studiować schemat elektryczny silnika. Zwróć uwagę na kody kolorów przewodów. Z czasem kolory przewodów zanikają, a paski stają się coraz bardziej nieczytelne.

Wiązka przewodów silnika-Odłącz i wyjmij akumulator

Użyj klucza nasadowego, aby pozbyć się zacisków. Zacznij od ujemnego, a następnie przejdź do dodatniego. Przytrzymaj klamry, które utrzymują akumulator w odpowiedniej pozycji. Unikaj zabłąkanych iskier, umieszczając akumulator na zewnątrz w znacznej odległości od samochodu.

Systematycznie usuwaj wiązkę prądową

Przeanalizuj poszczególne połączenia wiązki. Pozbądź się głównego połączenia grodziowego znajdującego się na ścianie ogniowej. To tutaj wiązka podłącza się do pojazdu, aby połączyć się z centralnym komputerem samochodu. 

Większość połączeń silnika to wtyczki zatrzaskowe. Mimo to, użyj małego śrubokręta i gniazda, aby wyeliminować różne uchwyty i klipsy, które trzymają wiązkę w miejscu i odkręcić okablowanie rozrusznika i alternatora. Czujniki stuku, czujniki korbowe i inne ukryte czujniki mogą być trudno dostępne i łatwo przeoczyć. Bądź więc dokładny i pracuj metodycznie.

Wiązka przewodów silnika-Podnieś samochód

Opuść samochód na stojaki. Usuń połączenia przewodów pod silnikiem. Oddzielne wiązki takie jak wiązka wentylatora silnika i wiązka świateł będą splecione z wiązką silnika. Należy je oddzielić i odizolować, ponieważ ich usunięcie może nie być konieczne.

Oznacz nowe połączenia

Użyj taśmy maskującej do oznaczenia nowych połączeń wiązki na podstawie etykiet, zdjęć i dokumentacji zdemontowanej wiązki. Zaoszczędzisz w ten sposób czas i planowanie. Przed przystąpieniem do pracy należy posortować wszystkie splątane przewody, zrozumieć ich instalację i przebieg. Gdy skończysz, możesz zainstalować nowe przewody.

Wiązka przewodów silnika-Montaż nowego okablowania

Zainstaluj nowe okablowanie, podłącz wtyczki, a następnie schowaj przewody do odpowiednich przepustów lub przymocuj je do silnika lub podwozia. Należy pamiętać, że wiązki przewodów mogą być zwodnicze pod względem punktów podziału i długości przewodów.

Jeśli skończysz układanie przewodów przed podłączeniem czegokolwiek, możesz odkryć, że masz za mało lub za dużo przewodów do wykonania połączeń lub ominięcia przeszkód. Upewnij się, że przewody są poprowadzone z dala od rur wydechowych i ruchomych części. Opuść pojazd, zainstaluj ponownie akumulator, uruchom samochód, a następnie sprawdź instalację.

Wniosek 

Przy wysokich wymaganiach rynku producentów oryginalnego sprzętu (OEM), istnieje nieustanna potrzeba osiągnięcia stałej wydajności wiązki przewodów. 

Wybór produktu, który spełnia wymagania wiązki przewodów silnika, ułatwi prawidłowe przekazywanie sygnałów elektrycznych i informacyjnych, zgodnie z potrzebami. Aby uzyskać pomoc w zakresie montażu kabli, skontaktuj się z nami.